Ерекше білім беру қажеттіліктері (ЕББҚ) бар балаларды тәрбиелеп отырған ата-аналарға арналған жадынама «ТҮСІНЕМ» және «ҚАБЫЛДАЙМЫН»

1-ереже. Балаңызға жоғары талаптар қоймаңыз. Ол өз өмірінде сіздің арманыңызды емес, өзінің қабілеттерін жүзеге асыруы керек. Ешбір жағдайда баладан ұялмау керек.

2-ереже. Баланың өзі болу құқығын мойындаңыз. Оны осылай қабылдаңыз — бұлыңғыр сөйлеумен, біртүрлі қимылдармен. Өйткені, сіз оны жақсы көресіз, тіпті сіздің махаббатыңыз қиын кезеңдерден өтсе де. Ақырында, сіз енді ешқашан көрмейтін бейтаныс адамдардың немесе көрші пәтердегі Дуся апайдың сіздің балаңыз туралы айтқан сөздерінің қандай айырмашылығы бар? Неліктен олардың пікірі сіз үшін маңызды?

3-ереже.Балаға бірдеңе үйретуге тырысқанда, жылдам нәтиже күтпеңіз. Оның кішкентай жетістіктерінен де ләззат алуды үйреніңіз. Бірте-бірте ол бәрін үйренеді, одан да біртіндеп өз білімін көрсетеді. Жылдар бойы шыдамды болыңыз.

4-ереже.Балаңызға қараған кезде өз кінәңіз туралы ойламаңыз. Оның ешнәрсеге кінәлі емес екендігі туралы ойлаған дұрыс. Және ол сізге және оған деген сүйіспеншілігіңізге мұқтаж. Өз әлеміңізде оқшауланбаңыз. Балаңыз туралы айтудан қорықпаңыз. Тәжірибе көрсеткендей, адамдардың көпшілігі бір қарағанда  әлдеқайда төзімдірек. Достарыңызды балаңызды сол қалпында қабылдауға шақырыңыз. Балаңызды барлық эксцентриктерімен қабылдайтын жаңа достар табыңыз. Басқа адамдармен және балалармен қарым-қатынас сіздің балаңызға болашақта көмектесуі мүмкін. Адамдармен өз бетінше қарым-қатынас орнатуды, қарым-қатынас жасауды білмей, ол сізді және достарыңызды үлгі ретінде алады.

5-ереже.Бала сізден құрбандықты талап етпейді. Қабылданған филистикалық стереотиптерге сүйене отырып, сіз өзіңіз құрбандықты талап етесіз. Дегенмен, әрине, бір нәрседен бас тартуға тура келеді. Бірақ кез келген, тіпті ең қиын жағдайдан шығудың жолын табуға болады. Және бұл тек сізге байланысты.

6-ереже.Олар туралы сөйлесіңіз — барлығына мұндай балалардың бар екенін және оларға ерекше көзқарас қажет екенін білсін! Сонымен қатар, отбасылардың бір-бірімен араласуы пайдалы. Мұндай қарым-қатынас кезінде ата-аналар өздерінің жалғыздығын, оқшаулануын және ерекшелігін сезінуді тоқтатуы ғажап емес. Осындай проблемалары бар отбасылар бар деген сезім жиі жігерлендіреді және бұрын осы жолмен жүрген отбасылар бала күтімі бойынша кеңес бере алады. Ата-аналар бір-бірімен араласқанда балалары үшін ұялмайды, олардың оғаш қылықтарына алаңдамайды, басқалардың оғаштығына мейірімділікпен қарайды. Осындай қарым-қатынастың нәтижесінде жаңа достық орнайды, өмір жаңа реңкке ие болады.